Ροή Ειδήσεων

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ: ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ & ΜΑΘΗΤΕΣ


της Μαρίας Δρόσου

Πανελλήνιες: Η πιο ευχάριστη και ανταποδοτική περίοδος όλων των μαθητών για την δουλειά των προηγούμενων ετών και το βήμα παραπάνω για να πλησιάσουν τα όνειρά τους. Αντί για ευχάριστη, όμως, έχει καταλήξει να είναι η πιο αγχωτική, στρεσογόνα περίοδος στη ζωή ενός μαθητή. 


Ηρεμία. Όσο κι αν νιώθεις ότι αν δεν γράψεις καλά η ζωή σου τελείωσε και η λέξη αποτυχία θα σε κυνηγάει, πίστεψέ με τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι. Κάθε εμπόδιο για καλό λέει πολύ σωστά η γνωστή λαϊκή ρήση. Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι πέρασαν πρώτα από αρκετές αποτυχίες που δεν στάθηκαν ικανές να τους σταματήσουν. Οπότε σκέψου ότι ο,τι και αν γίνει εσύ είσαι αποφασισμένος να κυνηγήσεις το όνειρό σου ή να βρεις τις εναλλακτικές σου.

Επιπτώσεις του άγχους

Λόγω του υπερβολικού άγχους του δικού σου αλλά και των γονιών σου, το οποίο γνωρίζω οτι εισπράττεις και βιώνεις σε πολλαπλάσιο βαθμό, μειώνει τις επιδόσεις σου ακόμη κι αν είσαι άριστα μελετημένος. Σε εμποδίζει στην προσπάθεια σου να συγκεντρωθείς και μπορεί να δημιουργήσει ακόμη και υπερένταση, κατάθλιψη, διαταραχές στον ύπνο και στην όρεξη για φαγητό.

Πώς θα το διώξεις

Ο καλός ύπνος είναι απαραίτητος ακόμη κι αν οι υποχρεώσεις σου είναι πολλές σε αυτή την απαιτητική περίοδο. Σε γενικές γραμμές καλό είναι να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.

 Όσον αφορά τον τρόπο μελέτης είναι σημαντικό να ακολουθείς ένα πρόγραμμα, που να είναι μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων σου. Μία έξυπνη πρακτική είναι να κάνεις τακτικά διαλείμματα από το διάβασμα γιατί είναι χρήσιμα στην προσπάθεια που καταβάλλεις, αφού σε ξεκουράζουν σωματικά και διανοητικά. Βοηθάει επίσης την απόδοσή σου το να έχεις ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων, πέρα από το διάβασμα. Ένας περίπατος σε ένα ωραίο μέρος μόνος ή με μία καλή παρέα (με τις σωστές αποστάσεις που απαιτεί η εποχή), λίγο τηλεόραση, κάποιο χόμπι, όπως ένα είδος σωματικής άσκησης, που σου αρέσει. Μπορείς να βρεις επίσης κάποιες τεχνικές χαλάρωσης (ναι μέχρι γιόγκα μπορείς να κάνεις) ή να ακούσεις λίγη μουσική.

Το σημαντικότερο όλων όμως είναι να πιστεύεις στον εαυτό σου και να διατηρείς πάντα μέσα σου ένα κλίμα αισιοδοξίας και θετικής σκέψης. Love Yourself Dear!!

Πώς να αντιμετωπίσουν το άγχος οι γονείς

Αυτή την περίοδο εσείς οι γονείς μπορεί να έχετε περισσότερο άγχος και το μεταδίδετε, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζεται το άγχος των παιδιών, να χάνουν τον ύπνο και την ηρεμία τους και να πιέζονται ακόμη περισσότερο. 

Αντί να τους πιέσετε για την μελέτη καλύτερα αυτή την περίοδο περιοριστείτε στο να ακούτε κυρίως τους προβληματισμούς και τις έννοιες τους δείχνοντάς τους ότι τα καταλαβαίνετε και ότι έχουν κάπου να ακουμπήσουν. Θα νιώσουν ακόμη πιο ασφαλείς αν καταλάβουν ότι θα έχουν την στήριξή σας ανεξαρτήτως αποτελέσματος και αυτό θα τα χαλαρώσει και θα αποδώσουν πολύ καλύτερα.

Δεν ήρθε το τέλος του κόσμου

Παρόλο που οι εξετάσεις είναι μια καθοριστική στιγμή για το μέλλον ενός μαθητή ωστόσο η ουσία είναι ότι υπάρχουν κι άλλες επιλογές.  Οι εξετάσεις είναι πράγματι μία καθοριστική φάση στη ζωή των παιδιών. Ας μην ξεχνάμε όμως την ουσία! Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος για να πραγματοποιήσεις τα όνειρά σου . Δε χρειάζεται ο μαθητής να αγχώνεται ή να πάθει κατάθλιψη προκαταβολικά, φοβούμενος μία πιθανή αποτυχία γιατί ουσιαστικά το να μην περάσει δεν αποτελεί αποτυχία αλλά ευκαιρία. Σήμερα υπάρχουν πάρα πολλοί διέξοδοι. Δεν είναι η επιτυχία στις εξετάσεις ο μόνος δρόμος για την επαγγελματική αποκατάσταση και την επιτυχία. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα μειωθεί το κίνητρο του μαθητή.

Ο κόσμος είναι μπροστά σας για να τον κατακτήσετε με τις ξεχωριστές σας ικανότητες αγαπημένοι μου μαθητές! Πιστεύουμε σε εσάς και στα όνειρά σας κυρίως όταν αντιληφθείτε οτι είστε το μέλλον που θα δημιουργήσετε εσείς οι ίδιοι!

Καλή επιτυχία! 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.