Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως εργαλείο για τη ψηφιακή εκπαίδευση και την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε καιρούς κρίσης


Οι πλατφόρμες σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ως εργαλείο για τη ψηφιακή εκπαίδευση και την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε καιρούς κρίσης.
Γράφει ο Λάζαρος Καραούλης


Τα σχολεία έκλεισαν, τα φροντιστήρια επίσης, τα παιδιά θα βρεθούν ξαφνικά εν μέσω σχολικής χρονιά 14 ημέρες (μπορεί και περισσότερο) μακριά από το σχολείο και τα μαθημάτα τους, και συγχρόνως πιο κοντά στις καφετέριες και τις οθόνες.
Με αφορμή λοιπόν την κρίση του Κορωναϊού, έχουμε την ευκαιρία να εκσυγχρονίσουμε τις εκπαιδευτικές υποδομές της χώρας, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ώστε τα παιδιά να συνεχίσουν τις σπουδές και τα μαθήματά τους κανονικά, χωρίς παύσεις και αναβολές. 
Όσο αναφορά τα δημόσια σχολεία η μεγάλη εμπειρία του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, σε συνδυασμό με μια σειρά από δωρεάν ανοικτά λογισμικά Open Edx, Moodle, open eclass, BigBlueButton, σύχρονης αλλά και ασύχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους δασκάλους να κάνουν μάθημα εξ αποστάσεως στους μαθητές τους, χωρίς να διαταραχθεί η εκπαιδευτική καθημερινότητα. Η υποδομή αυτή θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλαπλές περιπτώσεις και αφού φύγει ο ιός από τη ζωή μας, ενώ παιδιά και καθηγητές θα βιώσουν την χρησιμότητα της τεχνολογικής προόδου, χωρίς να χάνουν διακοπές Πάσχα, Χριστουγέννων ή καλοκαιριού. Το ίδιο ισχύει και για τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, τα οποία όφειλαν μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ να έχουν αναβαθμίσει τις υποδομές τους και να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση βλέπε παράδειγμα των Πανεπιστημίων της Κύπρου. 
Τις ίδιες πρακτικές με ανοικτά ή κλειστά λογισμικά έχουν την δυνατότητα να αξιοποιήσουν κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια, ΙΕΚ, ώστε να μείνουν όρθια αυτές τις δύσκολες βδομάδες που θα έρθουν, όσες και αν διαρκέσουν, αφού μοιραία θα αντιμετωπίσουν οικονομικά προβλήματα με την αποχή από τα μαθήματα. 
Σε εθνικό επίπεδο θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που θα χορηγηθούν στις επιχειρήσεις που πλήττονται ήδη λόγω της κρίσης του κοροναϊού. 
Οι σύγχρονες μεθόδοι μαζικής εκπαίδευσης έχουν ήδη αλλάξει σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα ανοικτά μαζικά διαδικτυακά προγράμματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Massive Open Online Courses - MOOCs) από μεγάλα πανεπιστήμια (Harvard, Yale, MIT) πρωταγωνιστούν μέσω της ανοικτής πλατφόρμας open edX. Στην Ελλάδα μέσω της γνωστής ιστοσελίδας mathesis.cup.gr των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης και του καθηγητή του Στέφανου Τραχανά. Στα ίδια πρότυπα είναι και η προσπάθεια από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το τμήμα Ειδικής Αγωγής με υπεύθυνο τον Σύμβουλο Α’ Υπουργού Παιδείας κ.Κουρμπέτη Βασίλη, δημιουργίας του iepx.gr. Μία εκπαιδευτική πλατφόρμα που θα συγκεντρώνει όλα τα μαθήματα ειδικής αγωγής και θα τα μετατρέψει σε ψηφιακά online μαθήματα για εκπαιδευτικούς και μαθητές κάτι που ξεκίνησε με πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2014- 2020. 
Στη σωστή κατεύθυνση είναι η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής με την πλατφόρμα brainy και ελπίζουμε να ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες πρωτοβουλίες σε όλη τη χώρα. 
Η ζωή συνεχίζεται και είναι στο χέρι μας να εφαρμόσουμε τις νέες τεχνολογίες για να την κάνουμε πιο εύκολη. 
 Λάζαρος Καραούλης
Business Consultant 
MSc Ψηφιακά Συστήματα 
Πανεπιστημίου Πειραιώς

Κοινοποίησε το άρθρο:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Copyright © zwnews.gr. WEBSOLUTIONS © ZICON