Ροή Ειδήσεων

ΝΗΣΤΕΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ της διαιτολόγου-διατροφολόγου κ. Παναγιωτοπούλου



Τι πρέπει να προτιμήσουμε όσον αφορά τη διατροφή μας την νηστεία; Είναι αναγκαίο να στερηθούμε διάφορα παραδοσιακά νηστίσιμα εδέσματα;.

Λαγάνα: το ψωμί της Καθαράς Δευτέρας. Καλό θα ήταν να προτιμήσουμε τις λαγάνες ολικής αλέσεως ή/και τις πολύσπορες, οι οποίες κυκλοφορούν ευρέως τα τελευταία χρόνια.
Θαλασσινά: το κυρίως γεύμα της ημέρας αυτής περιλαμβάνει συνήθως μια ποικιλία από αυτά (καλαμάρια, χταπόδια, σουπιές, γαρίδες, αστακούς, καβούρια, μύδια, κυδώνια). Αποτελούν μία πολύ καλή επιλογή, αφού είναι σχετικά χαμηλά σε θερμίδες. Συστήνεται ως τρόπος παρασκευής τα ψητά ή τα βραστά. Προσθέτουμε άφθονο λεμόνι για γεύση και αποφεύγουμε την υπερβολική χρήση λαδιού και αλατιού.
Όσπρια: εναλλακτικά το κυρίως γεύμα μπορεί να βασίζεται στα όσπρια, τα οποία αποτελούν μία ιδανική λύση φτωχή σε θερμίδες (εφόσον προσέξουμε το ελαιόλαδο κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος), αλλά πλούσια σε πρωτεϊνη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
Λαχανικά: συστήνεται να έχουν την τιμητική τους στο τραπέζι. Μπορούμε να δημιουργήσουμε πολύ ωραίες σαλάτες με άφθονα λαχανικά επιλογής, ωμά, βραστά ή ψητά. Το τουρσί ανήκει στην κατηγορία των λαχανικών, αλλά περιέχει αρκετό αλάτι και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από άτομα που πάσχουν από υπέρταση. 
Ταχινένιος χαλβάς: το επιδόρπιο της Καθαράς Δευτέρας. Προτιμούμε τις πιο απλές γεύσεις, χωρίς προσθήκη πολλών ξηρών καρπών, φρούτων ή/και σοκολάτας, για να μην αυξήσουμε την πρόσληψη θερμίδων. 
Αλκοόλ: Προτιμούμε κόκκινο κρασί (με μέτρο), διότι περιέχει ταννίνες που δρουν προστατευτικά όσον αφορά τη λειτουργία της καρδιάς. 
Νερό: Βάζουμε στόχο να πίνουμε ένα ποτήρι νερό ανά 1-2 ώρες, γεγονός που διευκολύνει την καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού και την αποβολή των τοξινών.

Επίσης, κατά τη διάρκεια των γευμάτων στο τραπέζι, συζητάμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα για να περνά ευχάριστα η ώρα και να  αισθανόμαστε χορτάτοι χωρίς υπερβολική κατανάλωση τροφίμων.
Επιπλέον, πολύ σημαντικό είναι να μην είμαστε αυστηροί με τον εαυτό μας. Αν τελικά φάμε περισσότερο από το επιτρεπόμενο όριο την ημέρα αυτή, δε χάλασε κι ο κόσμος. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτό το περιστατικό να μας φέρει ενοχές, διότι δεν είναι σωστό μόνο μία ημέρα να επηρεάσει αρνητικά την προσπάθειά μας για απώλεια ή διατήρηση του σωματικού μας βάρους. 
Τέλος, καλό θα ήταν να πραγματοποιήσουμε και διάφορες δραστηριότητες την ημέρα αυτή, αν φυσικά το επιτρέπει ο καιρός, όπως είναι π.χ. μία εκδρομή που θα περιλαμβάνει πεζοπορία, πέταγμα χαρταετού και χορό, ώστε να συμβάλλουμε στην απώλεια αρκετών θερμίδων από τον οργανισμό μας με ευχάριστο τρόπο! 
                     

ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΟΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ
τ:2294154680 κ: 6936470178
email: georgiadiatrofi@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.