Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΡΑΘΩΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ




ΑΡΘΡΟ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΣ

ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ

Ο Δήμος Μαραθώνα χρεώνεται  διαχρονικά από τον Ενιαίο Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο (ΕΔΣΝΑ) που είναι ο φορέα διαχείρισης των απορριμμάτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.) της Περιφέρειας Αττικής,
με περί το 1.000.000 ευρώ ετησίως με το δεδομένο ότι ο δήμος μας αποδέχεται ότι παράγει (και στέλνει στον ΧΥΤΑ-ΟΕΔΑ Φυλής) περί τους  22.000 τόνους  απορριμμάτων ετησίως.
Παράλληλα (και βάσει διαθέσιμων αν και ακριβοθώρητων και αδιαφανών απολογισμών)  ξοδεύει (που είναι η συλλογή και μεταφορά (των σύμμεικτων στην Φυλή με τέλος εισόδου περί τα 48 ευρώ/τόνο και των λίγων ανακυκλώσιμων που συλλέγονται στους μπλε κάδους και χαρίζονται (!) στο ΚΔΑΥ Κορωπίου))
περί τα 4.500.000 ευρώ ετησίως σε μισθούς, καύσιμα συντηρήσεις κλπ.
Που σημαίνει ότι έχει ένα συνολικό κόστος περί τα 5.500.000 ευρώ ετησίως που εισπράττει , σαν ΄΄ανταποδωτικά τέλη’’ μέσω λογαριασμών ηλεκτροδότησης, από τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες του δήμου.

Το κόστος αυτό (των 5.500.000 ευρώ ετησίως για 22.000 τόνους) σημαίνει ότι το διαχειριστικό κόστος του δήμου Μαραθώνα είναι
περί τα 250 ευρώ/τόνο.
Αυτό το θλιβερό αποτέλεσμα τοποθετεί τον δήμο μας ανάμεσα στους πρώτους στο ‘’πρωτάθλημα’’ κακοδιοίκησης και κατασπατάλησης  στην χώρα μας, η οποία είναι ήδη σε περίοπτη θέση  στο βάθρο του ‘’πρωταθλήματος’’  Ευρώπης  καθώς καταναλώνει κατά μέσο όρο 213 ευρώ/τόνο (
Eurostat 2016) και συνολικά περί το 1.150.000.000 ευρώ ετησίως , που είναι περί το 0,7% τους ΑΕΠ ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 0,4% .
Σημειώστε ότι στα καλά παραδείγματα χωρών όπου ήδη εφαρμόζονται μέθοδοι διαχωρισμού, μέσω ξεκάθαρων οικονομικών κινήτρων προς στους πολίτες, ανακύκλωσης εντάσεως εργασίας με στόχους και σύμφωνα με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας., το κόστος είναι κάτω από τα 100 ευρώ/τόνο (βλ. Αυστρία με 35 ευρώ/τόνο κ.α.).
Στον δήμο μας η απαράδεκτη αυτή κατάσταση, οικονομικά σπάταλης και οικολογικά επιβλαβούς διαχείρισης, οφείλεται βασικά στους δύο αλληλοσυνδεόμενους παράγοντες (1/ και 2/) που περιγράφονται στην συνέχεια
Τα παρακάτω (1/ και 2/) θεωρούμε ότι μια σύντομη αλλά πλήρης περιγραφή της παθογένειας στην διοίκηση του δήμου μας καθώς και  των μηχανισμών  εκμαυλισμού, εξαγοράς συνειδήσεων  και παραπληροφόρησης που ανοίγουν διάπλατα τον δρόμο σε κακόβουλα και καταστροφικά συμφέροντα, με κυρίαρχο το συνήθως αναφερόμενο ως ‘’θέμα ΧΥΤΑ’’
 και πολλά άλλα μικρότερα (που είναι ορατά παντού)  η/και μεγάλα όπως είναι η προγραμματιζόμενη   ‘’επέλαση  τσιμεντοποίησης’’ του παραλιακού μετώπου χωρίς να υπάρχει μέχρι στιγμής καμία σοβαρή ενημέρωση και διαβούλευση με την κοινωνία επί συγκεκριμένων σχεδίων και προτάσεων.

1/
Είναι αδύνατον, με πληθυσμιακά στοιχεία και μόνο,  να έχει ο δήμος μας ετήσια παραγωγή σύμμεικτων απορριμμάτων πάνω από  16.000 τόνους .
Είναι αδύνατον ο δήμος μας να παρήγαγε κατά το 2017  22.442 τόνους (σύμφωνα με την απόφαση του ΕΔΣΝΑ 21-03-18 , εκκαθάριση 2017, για τις χρεώσεις κόστους λειτουργίας του ΕΔΣΝΑ και χρήσης του ΧΥΤΑ Φυλής).
Αυτό θα σήμαινε ότι η παραγωγή ανά κάτοικο του δήμου μας είναι στα 680 κιλά ενώ ακόμα και ό ήδη υπερεκτιμημένος  μέσος όρος της χώρας μας είναι ήδη κάτω από τα 500 κιλά ανά κάτοικο.
Είναι αδύνατον ο δήμος Μαραθώνα να είναι στα 680 κιλά ανά κάτοικο τον χρόνο την στιγμή που ακόμα και ο δήμος Γλυφάδας, ένας επίσης προβληματικός δήμος,  είναι στα 570 κιλά ανά κάτοικο τον χρόνο και έχοντας κατά πολύ μεγαλύτερο ποσοστό μόνιμης-διαρκούς  κατοίκησης και της επισκεψιμότητας  που στην Γλυφάδα είναι διαρκής και σχεδόν σταθερή όλες τις εποχές.
Παράλληλα έχει υπολογιστεί (και από μαρτυρίες) από τα δρομολόγια προς Φυλή από τον σταθμό μεταφόρτωσης (ΣΜΑ)  Ν. Μάκρης,  ότι η ετήσιες αποστολές αθροίζονται να είναι το πολύ 16.000 τόνοι πράγμα που σημαίνει ότι ο δήμος μας χρεώνεται από τον ΕΔΣΝΑ κατά τουλάχιστον για παραπάνω από 6.000 τόνους .
Η χρέωση του ΕΔΣΝΑ γι’ αυτούς τους ‘’εικονικούς’’ 6.000 τόνους είναι  περί τις 300.000 ευρώ ετησίως  που οι διαχρονικοί διοικούντες  ‘’αντλούν’’ ανερυθρίαστα από τις τσέπες των ανυποψίαστων δημοτών μας.
Η υπέρ-χρέωση αυτή μέσω της υπέρ-εκτίμησης των ποσοτήτων είναι ακόμα πιο προφανής στην μικρότερη κλίμακα των δημοτικών ενοτήτων Βαρνάβα και Γραμματικού οι οποίες χρεώνονται (βάσει απολογισμών του δήμου) για περίπου 1.100 τόνους ετησίως εκάστη, ενώ βάσει του αριθμού των διαδρομών της ‘’σκουπιδιάρας’’  (που γνωρίζουν όλοι), προς τον σταθμό μεταφόρτωσης Νέας  Μάκρης , δεν μπορεί να ξεπερνούν (η κάθε μία από αυτές τις κοινότητες)  τους 700 τόνους ετησίως.
Πράγμα απόλυτα αναμενόμενο και από τα πληθυσμιακά τους στοιχεία.
Με δεδομένο ότι ο δήμος ‘’βγάζει’’ (βάσει απολογισμών) ένα κόστος
διαχείρισης απορριμμάτων στα 250 ευρώ τον τόνο, σημαίνει ότι η κάθε μια από αυτές τις ‘’κοινότητες’’ (Βαρνάβα και Γραμματικού) χρεώνει    τους κατοίκους της για τέλη ‘’καθαριότητας-ηλεκτροφωτισμού’’  με περίπου 275.000 ευρώ ετησίως τους δημότες σε Βαρνάβα και Γραμματικό  ‘’κλέβοντάς τους’’ όμως (κάθε κοινότητα) πάνω από 100.000 ευρώ ετησίως. (ενδεικτικά πάνω από 50 ευρώ ανά κάτοικο ετησίως).

Επίσης,  με δεδομένο ότι η πραγματική παραγωγή σκουπιδιών του δήμου μας είναι περί τις 16.000 τόνοι (και όχι 24.000)
και το κόστος (βάσει απολογισμών) στα 5.500.000 ευρώ ετησίως σημαίνει ότι το αληθινό κόστος διαχείρισης ανά τόνο πλησιάζει τον ‘’παγκοσμίως’’ εξωφρενικό αριθμό των 350 ευρώ/τόνο.
Η ως εδώ ανάλυση (το 1/) περιγράφει μικρές σχετικά χρηματικές απώλειες για τους δημότες σε σχέση με το 2/ που θα ακολουθήσει.
Στα ‘’ψιλά γράμματα’’ ας είναι επίσης και το γεγονός ότι όλες μέχρι σήμερα δημοτικές αρχές  χαρίζουν  στο ΚΔΑΥ (χρεώνοντας το κόστος αποκομιδής και μεταφοράς στους δημότες)  χωρίς καμία διαπραγμάτευση (μέσω σύμβασης τύπου Α με την Ε.Ε.Α.Α.) την όποια μικρή ανακύκλωση που είναι περί τους  700 τόνους  ετησίως και αξίας τουλάχιστον 100.000 ευρώ ετησίως.

Όλα τα παραπάνω  είναι σημαντικά καθώς ήδη σκιαγραφείται ένα  βρώμικο σύστημα , διαπλοκής, διαφθοράς, εκμαυλισμού συνειδήσεων, συναλλαγών, εκβιαστικής συνενοχής, παραπληροφόρησης, αδιαφάνειας, εξαγοράς ‘’σιωπής’’, εξάρτησης σε ρουσφέτια κ.α. πολλά,
που λειτουργεί παραλυτικά , διαβρωτικά και διασπαστικά στους εργαζόμενους και μέσα στην τοπική μας κοινωνία, έχοντας δελεάσει ή/και παγιδεύσει ή/και απογοητεύσει με διάφορους (κατά περίπτωση) τρόπους  έναν κρίσιμο ποσοστό της κοινωνίας μας.

Φυσικά και γνωρίζουμε ότι αυτή μας η θεώρηση (και το κείμενο αυτό) δεν είναι ούτε αποδεκτή ούτε κατανοητή από πολλούς συμπολίτες μας που θα μπορούσαν ακόμα και τώρα π.χ. να ξάνα-ψηφίσουν κάποιον σαν τον κ.Ψινάκη ή και αυτούς που τώρα θα ψηφίσουν τους ‘’επί κεφαλής’’ δημοτικούς συμβούλους και αντιδημάρχους του  (όπου και αν μετακομίσουν με δεδομένη την αποχώρηση Ψινάκη).
Ανθρώπους δηλαδή που κανονικά θα έπρεπε τουλάχιστον να κρύβονται από ντροπή, να είχαν ήδη παραιτηθεί από κάθε μελλοντική συμμετοχή τους στην διοίκηση και να είχαν ζητήσει δημόσια συγνώμη  ύστερα από την φονική αποτυχία τους στο να προσφέρουν ακόμα και ένα ελάχιστο μέρος από την πολιτική προστασία που τους αντιστοιχεί για την σωτηρία ανθρώπων από την πυρκαγιά στο Μάτι.

Σίγουρα επίσης καθόλου κατανοητή για τους ακλόνητα πιστούς ψηφοφόρους της αναμενόμενης κοινοπραξίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΛΑΙΟΥ (‘’τοπικού’’-κομματικού)  ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΥ που προβάλλεται , ανερυθρίαστα,  από την παράταξη του κ.Τσίρκα
Σίγουρα, καθώς δεν καταλαβαίνουν ούτε την προφανή αποκάλυψη της διαφθοράς και της διαπλοκής μεταξύ κομμάτων, με αντίθετες (υποτίθεται) ιδεολογίες και απόψεις για την ‘’ανάπτυξη’’.
Ούτε καταλαβαίνουν, προφανώς, ότι τους θεωρούν, αυτούς τους ‘’ακλόνητα πιστούς’’ τους  ψηφοφόρους,  αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, ως αριθμούς και άβουλα πρόβατα προς σφαγή.
Διότι αυτό (η σφαγή) είναι στα σχέδια για την περιοχή μας των κυρίαρχων μέχρι τώρα κύκλων της  Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ όσο και του νεόκοπου ΣΥΡΙΖΑ, που επιχειρούν την σφαγή της περιοχής μας και το μοίρασμα των ‘’τεμαχίων’’ σε κάθε είδους και κλίμακας  εργολαβικές ενέργειες και επενδυτές –κατακτητές,
Και είναι αυτό που έχει αποκαλυφθεί πλήρως,  ‘’εδώ σε εμάς’’ ,  από την κ. Δούρου και τους ξεδιάντροπα πιστούς ‘’τοπικούς’’κομματικούς της στρατιώτες  με το ‘’θέμα ΧΥΤΑ’’,  όπου έχουν λειτουργήσει  με κάθε αναίσχυντο τρόπο στην προώθηση των καταστροφικών σχεδίων της Π.Α. που θα φτωχοποιήσουν  και θα υποβαθμίσουν ραγδαία τις ζωές των πολλών προς όφελος  των λίγων οι οποίοι  έχουν προ πολλού εξαγοράσει διαχρονικά σημαντικά τοπικά αυτοδιοικητικά στελέχη (τους ‘’γνωστούς τοξικούς’’) αλλά και τους σημερινούς  τους συνοδοιπόρους…..που προσδοκούν βελτίωση θέσεις στην όποια ιεραρχία υπόκεινται αλλά και μια μερίδα από τα ‘’εκατομμύρια των αντισταθμιστικών’’ κατά την λειτουργία του ‘’έργου’’.

Γνωρίζουμε επίσης, πολύ καλά, ότι ανοίγουμε ανοιχτό μέτωπο με όσους έχουμε ήδη περιγράψει (έπονται και άλλοι)  καθώς επίσης γνωρίζουμε ότι αυτή μας η σαφήνεια μπορεί να ξενίζει σημαντικό μέρος της κοινωνίας . Δημότες δηλαδή ,που ενώ δεν συναλλάσσονται, με αυτήν την  διαχρονική κατεστημένη χαβούζα που περιγράφουμε, επιλέγει  όμως να την αγνοεί και να παραβλέπει.
Να εθελοτυφλεί επίσης, θεωρώντας ότι η αντιμετώπισή της είναι πάνω από τις δυνατότητες δικής τους παρέμβασης  και να περιορίζεται σε ευχολόγια (του τύπου ‘’δεν θα γίνει’’) ,αλλά και να αυθυποβάλλεται στο να είναι από ‘’θετικοί ‘’ έως και εύπιστοι στις υποσχέσεις και τους εφησυχασμούς του κάθε πονηρού πολιτικάντη.
Σαν παράδειγμα θυμηθείτε τον προσβλητικό, για την νοημοσύνη και την αξιοπρέπειά των δημοτών μας, τρόπο που ‘’έστησαν’’, σαν εκπρόσωπο και ‘’εικόνα  μας’’, διάφοροι ευρωβουλευτές ‘’μας’’, τον απερχόμενο δήμαρχο,  ενώπιον της Επιτροπής Αναφορών και στην συνέχεια στην κοινωνία μας με τα ‘’νενικήκαμεν’’ και άλλες  ‘’παραστάσεις νίκης’’ με τους κ.κ. Μαριά, Παπαδιγεννόπουλο και Χουντή κλπ. συμβούλους τους για το ‘’θέμα ΧΥΤΑ’’.
Το οποίο, ‘’θέμα ΧΥΤΑ’, θυμηθείτε, ήταν ήδη μέχρι και φωταγωγημένο!.
Θυμηθείτε και τις αντιδράσεις ανακούφισης από διάφορους συλλόγους της περιοχής μας που συμμετείχαν στην ‘’παράσταση’’ και ένα μέρος της κοινωνίας μας ….. για να έρθει ύστερα από 2-3 εβδομάδες η ‘’δοκιμαστική λειτουργία’’ …την οποία εμείς σταματήσαμε απλά καταγγέλλοντας την παράνομη έλλειψη ‘’άδειας λειτουργίας’’, την οποία ακόμα δεν έχουν τολμήσει και μπορέσει να εκδώσουν  …γιατί τόσο νόμιμοι, ισχυροί και αήττητοι είναι όλοι αυτοί!... και έπεται συνέχεια, ελπίζουμε από ισχυρότερη θέση. 


Τα γνωρίζουμε όλα αυτά και εκτιμούμε τον αρνητικό αντίκτυπο, που αυτή μας ή σαφήνεια στην περιγραφής της θέσης και των προθέσεών μας, για αντίσταση και πλήρη κάθαρση, μπορεί να έχει σε πολλούς ψηφοφόρους.
Όμως δεν θα μπορούσαμε ούτε και θα θέλαμε να κάνουμε αλλιώς γιατί τα στα θέματα αυτά βρίσκεται ο συνδετικός κρίκος και το σημείο μιας απόλυτα συνειδητής συναντίληψης (στελεχών και υποψηφίων) της ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ με τον Σπύρο Λιβαθινό.

2/
(Α) Οι επιδόσεις της χώρας μας σε σχέση με την Ευρώπη στην διαχείριση των απορριμμάτων .
(Β) Οι δυσοίωνες προοπτικές και προβλέψεις μας μέσα από τους ΠΕΣΔΑ και τα ΤΣΔΑ των δήμων της Αττικής.
(Γ) Οι δυσοίωνες θέσεις και τις επιδόσεις των κυρίαρχων υποψηφίων Περιφερειαρχών.
(Γ)  το ψηφισθέν (και μη εφαρμοσθέν!) ΤΣΔΑ του Δήμου μας.
(Δ) Οι ΟΔΗΓΙΕΣ και οι ΟΡΟΙ χρηματοδότησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

(Α)
Όλοι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες έχουν λειτουργήσει (ανεξαιρέτως) ντροπιαστικά για την χώρα μας και τον λαό μας καταναλώνοντας το 0,7% τους ΑΕΠ ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος(!) είναι στα 0,4%.....με ανακύκλωση κάτω από το 5%.
Η διαχείριση των απορριμμάτων που είναι κατά κανόνα το σχεδόν 70% των εσόδων κάθε δήμου για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και τα εισπράττει ο δήμος αποκλειστικά και μόνο από τους δημότες του .....το υπόλοιπο περ.30% είναι από το κράτος (τα ΚΑΠ...(κρατικοί αυτοτελείς πόροι)) που εισπράττονται ουσιαστικά από κάθε φορολογούμενο).
Σε σύνολο καταναλώνουν περί το 1,15 ΔΙΣ  (το οποίο εισπράττουν αποκλειστικά από τους δημότες τους). 
Σε σύγκριση ακόμα και μόνο με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, θα έπρεπε να καταναλώνονται λιγότερο από τα μισά (δηλαδή να είχαμε ένα ''ισοδύναμο'' τουλάχιστον 0,6 ΔΙΣ ετησίως για την αντιστάθμιση των μνημονιακών μέτρων που έχουν γονατίσει την κοινωνία και την οικονομία μας).
Σε ΕΥΡΩ/ΤΟΝΟ καταναλώνουμε (eurostat) σαν μέσο όρο χώρας 213 ευρώ/τόνο, ενώ χώρες με  καλές πρακτικές καταναλώνουν από ''μηδέν''% του ΑΕΠ τους έως και 0,2% του ΑΕΠ τους.
Σε ευρώ/τόνο οι τιμές (eurostat 16) κυμαίνονται από 4-80 ευρώ/τόνο (βλ. Φιλανδία-27, Ιρλανδία -4(!), Γερμανία-100, Σλοβενία-45, Αυστρία-35 ευρώ/τόνο κ.ο.κ.).
Κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των επιτυχημένων πρακτικών είναι
α/ ΠοΠ (δηλ. ''Πληρώνω όσο Πετάω''..'' κερδίζω όσο διαχωρίζω"...''Δεν πληρώνω όσα (σύμμεικτα) ΔΕΝ πετάω''...σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, τους κανόνες των συναλλαγών και της κοινής λογικής.
β/ ΔσΠ (ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ 4-7 ρευμάτων στην Πηγή (νοικοκυριά,επιχειρήσεις)).
γ/ Συλλογή Πόρτα-Πόρτα με πολλές ανταποδοτικές θέσεις εργασίας με περί τους 450 κάτοικοι/εργαζόμενο. Οπού επίσης παρατηρείται βάσει στοιχείων της 
Eurostat ότι το κέρδος είναι κατά πολύ μεγαλύτερο στις περιπτώσεις που η συλλογή Πόρτα-Πόρτα ΔΕΝ γίνεται από ιδιώτες εργολάβους αλλά από τους Δήμους καθώς παράλληλα εκμεταλλεύονται μεγάλο μέρος από τις αξίες (κόμποστ, βιοαέριο, υλικά συσκευασιών, επιδοτήσεις ανακύκλωσης κ.α.).  
δ/ Ξεκάθαρα, μετρημένα και ισχυρά οικονομικά ΚΙΝΗΤΡΑ προς τους κατόχους (πολίτες, επιχειρήσεις) να ΔΙΑΧΩΡΙΖΟΥΝ....με αποτέλεσμα να έχουν ποσοστά ταφής και αποτέφρωσης (καύσης χωρίς ανάκτηση ενέργειας) ήδη κάτω από 25% με ισχυρές τάσεις παραπάρα μείωσης.
ε/ Παράλληλα φαίνεται να αυξάνονται οι ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΣΥΜΜΕΙΚΩΝ  (
Eurostat-waste management-TRANSBOUNDARY) .

(Β)
Τα ΤΣΔΑ των Δήμων και οι ΠΕΣΔΑ των Περιφερειών προβλέπεται να αυξήσουν αυτό το  ήδη απαράδεκτο κόστος διαχείρισης (των 213 ευρώ/τόνο)  και την περιβαλλοντική υποβάθμιση καθώς είναι στο σύνολό του μία κακή εφαρμογή ενός ήδη προβληματικού Εθνικού Σχεδιασμού (που είχε ήδη προαναγγείλει από το 2012 
το ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής με την ειδική έκθεση 20/2012).

(Γ)
Τίποτα από όλα αυτά δεν φαίνεται, εκ των δηλώσεων και των προγραμμάτων τους, να είναι έστω κατανοητά και σε κανένα από τους υποψηφίους Περιφερειάρχες.
Επιγραμματικά για τους ‘’πρωτοστατούντες’’ (εκτός της κ. Δούρου που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση). 
Ο κ. Σγουρός μόνο ‘’τολμά’’ να θίξει ‘’θέμα καταλληλότητας θέσης’’ για τον ΧΥΤΑ στο Γραμματικό επαναλαμβάνοντας (προφανώς) την ίδια, προσβλητική για την νοημοσύνη των τοπικών του ψηφοφόρων, ψηφοθηρική τακτική με αυτήν της κ.Δούρου στις προηγούμενες εκλογές.
Ο κ. Πατούλης δεν έδειξε, ως Πρόεδρος της ΚΕΔΕ, να τον απασχολούν οι οικτρές οικονομικές επιδόσεις των δήμων της χώρας που περιγράψαμε ούτε στο οικονομικό τους κομμάτι.
Παράλληλα μιλάει για ΧΥΤ(Υ) στο Γραμματικό και σωστές εγκαταστάσεις επεξεργασίας σύμμεικτων. 
Και τέλος οι επιδόσεις του, στην διαχείριση απορριμμάτων, στην μακρά θητεία του σαν Δήμαρχος Αμαρουσίου ήταν σταθερά το ίδιο κακές με αυτές των υπόλοιπων δήμων της χώρας μας.
Κάτω από αυτά τα δεδομένα ο δήμος μας πρέπει να αναπτύξει ισχυρές άμυνες, ισχυρότερες από αυτές που ούτως ή άλλως επιβάλλονται από την ‘’αρχή της προφύλαξης’’.
Και θα το κάνει, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες απεξάρτησης βάσει του ισχύοντος νόμου (ήδη και μέσω ‘’Κλεισθένη’’) αλλά και των επερχομένων…και αν χρειαστεί δε και ακόμα περισσότερο.
Και φυσικά απευθυνόμενος (ο Δήμος) κατ’ ευθείαν στα ευρωπαϊκά ταμεία-προγράμματα (μέσω πιστοποιήσεων που, όσες δεν έχει, μπορεί και πρέπει να αποκτήσει) ούτως ώστε να εφαρμόζει τις δικές του μελέτες και σχέδια.
Αυτά δηλαδή που προκύπτουν από την βούληση των δημοτών του, είναι υπέρ του δημοσίου συμφέροντος (κάθε πολίτη δηλαδή) , προστατεύουν και αναδεικνύουν το περιβάλλον της περιοχής, είναι προς το συμφέρον της αγοράς και των δημοτών.
Και όχι τα σχέδια προερχόμενα από κεντρικούς σχεδιασμούς  με τις γνωστές παθογένειες που περιγράψαμε που βιώνονται σήμερα από δημότες μας αλλά και πολίτες σε ολόκληρη την χώρα (βλ. ανεμογεννήτριες π.χ.). 

(Δ)
Αυτά έχουν εντοπιστεί (έστω και καθυστερημένα) από την Ε.Ε. που έχει ήδη δηλώσει, ξεκάθαρα από τον Αύγουστο του 2018 
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj_teGwjsvhAhX-wsQBHZ_oAv8QFjAAegQIAhAB&url=http%3A%2F%2Fec.europa.eu%2Fenvironment%2Fwaste%2Fframework%2Fearly_warning.htm&usg=AOvVaw2eDpRjMwgHHG0EimugM0wI
ότι δεν προτίθεται να συν-χρηματοδοτήσει κανένα από τα προτεινόμενα έργα και εγκαταστάσεις των ‘’ελληνικών σχεδιασμών’ διότι
α/ οι δήμοι δεν πείθουν με τα σχέδια που έχουν καταθέσει θα πιάσουν το απαιτούμενο 50% προ-διαλογής.
β/ δεν χρηματοδοτούνται άλλοι ΧΥΤΑ/Υ (ως χείριστα αδόκιμος τρόπος τελικής διάθεσης).
γ/ Επειδή οι ΠΕΣΔΑ προτείνουν υπερ-διαστασιολογημένες εγκαταστάσεις επεξεργασίας σύμμεικτων (ΜΕΑ) σε σχέση με τον ΕΣΔΑ2010. 
Ώς επίσης δηλώνουν ότι ΔΕΝ  θα χρηματοδοτηθούν και όποιες δεν είναι υπερ-διαστασιολογημένες (είναι δηλαδή κάτω από το 50% της παραγωγής σύμμεικτων) έως ότου οι δήμοι πιάσουν το άλλο 50%  που τους αναλογεί, με διαχωρισμούς και ανακύκλωση, πράγμα το οποίο όμως ‘’δεν βλέπουν’’ μέσα από τα ΤΣΔΑ να είναι εφικτό.
Παράλληλα δηλώνουν (σχεδόν παρακαλώντας) ότι θα χρηματοδοτήσουν όλες τις προτάσεις διαχείρισης στην πηγή, σε κλίμακα δήμων, αρκεί να στηρίζονται στον διαχωρισμό πολλών ρευμάτων που επιτυγχάνεται με ισχυρά, μετρημένα και διακριτά οικονομικά  κίνητρα και αντικίνητρα, βασισμένα σε ακριβή στοιχεία και μετρήσεις για την αποτελεσματική διοχέτευσή τους στους κατόχους (δημότες και επιχειρήσεις)  με ιχνηλατημένη και ακριβή καταμέτρηση των ποσοτήτων.

(Δ)
Με άλλα λόγια ζητούν την εφαρμογή  σχεδίων όπως το ΤΣΔΑ Δήμου Μαραθώνα που ενώ ψηφίστηκε (από το 2015) και δεν εφαρμόστηκε, σαν αποτέλεσμα όλων των κακών συνθηκών διοίκησης στον δήμο μας που ήδη περιγράψαμε με σαφήνεια.


3/
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Για την αποτροπή εφαρμογής ανεπιθύμητων και καταστροφικών πολιτικών 
όπως η κατασκευή-λειτουργία ΟΕΔΑ/ΧΥΤ στον δήμο μας
ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΟ την ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ και την ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ.
Η εκτενής ανάλυση που προηγήθηκε ήταν για να γίνει κατανοητή πέρα κάθε αμφιβολίας ότι,
έχουμε την γνώση και ξεκάθαρη επίσης την πλήρη γνώση όλων των δυσκολιών και των αντιπάλων μας, 
ότι δεν σκοπεύουμε να καλύψουμε ούτε να συμβιβαστούμε με κανένα από τα κακώς κείμενα κατεστημένα 
και την απαιτούμενη συγκρότηση και αποφασιστικότητα να το κάνουμε.

1) Μπάζα και βοθρολύμματα στους αγωγούς ομβρίων κ.α.
Επίσης θέματα που αφορούν τις διαχρονικά διαρκείς παθογένειες του ενός Δήμου ‘’ανεκτικού’’ που λειτουργεί πελατειακά δίνοντας  κάλυψη
σε συμπεριφορές δημοτών ενάντια στο σύνολο.
Αυτών δηλαδή που αδιαφορούν και για το περιβάλλον αλλά και για την υγεία και ασφάλεια των συνδημοτών τους προκειμένου και νομίζοντας ότι έτσι καλύψουν τα δικά τους συμφέροντα ανάγκες.
(Ο μηχανισμός είναι ο ίδιος και στην συγκάλυψη των νεροκλοπών).
Σε ότι αφορά το ειδικότερο θέμα των ‘’μπάζων’’ υπάρχει και ειδική νομοθεσία (Ν.2939/01) καθώς και η ΚΥΑ 36259/1757
(ΦΕΚ 1312/Β/24-08-10) , άρθρο 8 <<Μέτρα και όροι για την εναλλακτική  διαχείριση των αποβλήτων από εκσκαφές, κατασκευές και κατεδαφίσεις>>.
Η επίλυση και των δύο  αυτών  προβλημάτων λύνεται αρχίζοντας με την θέση της Δημοτικής Αστυνομίας σε ορθή λειτουργία βάσει του ισχύοντος θεσμοθετημένου κανονισμού  και χωρίς συμβιβαστικές παρερμηνείες και αποκλίσεις.
Παράλληλα και με την αναβάθμιση λειτουργίας, βάσει ισχύοντος κανονισμού αποστολής και υποχρεώσεων, όλων των δημοτικών υπαλλήλων για τον εντοπισμό αυτών των παρανομιών αλλά και των αιτίων τους .
Κάθε δημοτικός υπάλληλος μπορεί και πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δήμου και την νομιμότητα με την δέουσα ευγένεια και αποτελεσματικότητα διότι εκπροσωπεί τον Δήμο.
Η σημερινή τεχνολογία μας δίνει ήδη υπέρ-επαρκή εργαλεία άμεσου εντοπισμού αυτών των παρανομιών.

2)  Άμεση εφαρμογή του Τοπικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Απορριμμάτων, 
o οποίος  έχει παρουσιαστεί και ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαραθώνα (αλλά δεν εφαρμόστηκε). Η που θα σημάνει εξοικονόμηση πάνω από 2.300.000 ευρώ ετησίως για το Δήμο μας. Την γρήγορη επίτευξη υπέρβαση  του ελάχιστου ποσοστού 53%,  που υποχρεούται  από τον νόμο (Εθνικός Σχεδιασμός) να διαχωρίσει και να ανακυκλώσει.
Το σχέδιο αυτό αποτελεί την βάση και αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματός μας.
Η χρηματοδότηση για την υλοποίησή του είναι απόλυτα  συμβατή με τις ‘’απαιτήσεις επιλεξιμότητας’’ από τα ευρωπαϊκά ταμεία-προγράμματα.
Για την εφαρμογή του θα χρησιμοποιηθούν οι ήδη διαθέσιμες-επιτυχώς εφαρμοσμένες μέθοδοι και τεχνολογίες για την καταμέτρηση και ιχνηλάτηση  των επιδόσεων κάθε ‘’κατόχου’’ απορριμμάτων και σε κάθε κλίμακα.
Είναι ‘’εντάσεως εργασίας’’ καθώς απαιτεί ‘’Διαχωρισμούς στην Πηγή’’ και συλλογή ‘’Πόρτα-Πόρτα’’ από δημοτικό προσωπικό που σύμφωνα με όλες τις ευρωπαϊκές πρακτικές η αναλογία είναι περί τους 440 κατοίκους ανά εργαζόμενο.
Αυτό για τον Δήμο μας σημαίνει ότι χρειάζονται τουλάχιστον 80 εργαζόμενοι.
Οι αρχές του είναι:
α/ Πληρώνω όσα σύμμεικτα ΠΕΤΑΩ 
β/ Αμείβομαι για όσα Διαχωρίζω. 
γ/ Δεν Χρεώνομαι για τα σύμμεικτα που  ΔΕΝ πετάω (το οποίο ισχύει στον δήμο μας).
Η εφαρμογή των α/ και  γ/ θα γίνει άμεσα με τον έλεγχο των χρεώσεων του ΕΔΣΝΑ προς τον Δήμο προς τον Δήμο και τις χρεώσεις του Δήμου προς τις Δημοτικές Ενότητες και τους μεγάλους χρήστες (ξενοδοχεία και επιχειρήσεις εστίασης).
Οι  δραστικές αλλαγές στον τρόπο διοίκησης και ειδικά  στην εργοδηγία , συμπεριλαμβάνουν και καλύπτουν πλήρως τον τομέα της καθαριότητας οδών και κοινοχρήστων χώρων.
Η εφαρμογή αυτής της πολιτικής μας μειώνει (βάσει και της ήδη υπάρχουσας ευρωπαϊκής εμπειρίας)  άμεσα τα σύμμεικτα  και οδεύει μέχρι ελαχιστοποίησης τους.
Γι’ αυτό το σύμμεικτο υπόλειμμα (και στα πλαίσια της απεξάρτησης του δήμου μας από τις αμφισβητούμενες έως και καταστροφικές  κεντρικές και Περιφερειακές επιλογές)  ερευνούμε ήδη τα κόστη για την άμεση εξαγωγή τους σε ορθά λειτουργούσες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη (που τα ζητάνε) και παράλληλα (σε δεύτερο στάδιο και δεύτερης προτεραιότητας) θα εξετάσουμε και την εναλλακτική δημιουργίας δικής μας εγκατάστασης αξιοποίησής τους (εάν συμφέρει τον δήμο οικονομικά, με τον απαράβατο όρο μηδενικής περιβαλλοντικής επίπτωσης. Εάν το δεύτερο δεν ισχύει στο έπακρο παραμένουμε στην λύση της ΕΞΑΓΩΓΗΣ που άλλωστε θα είναι διαρκώς μειούμενη) . 


ΣΑΝ ΕΠΙΛΟΓΟΣ τελειώνοντας,
Η διαχείριση των απορριμμάτων σαν οικονομικό μέγεθος είναι στα 5.500.000 ευρώ ετησίως που είναι το σχεδόν 70% των εσόδων κάθε δήμου μας την κάλυψη των λειτουργικών του εξόδων.
Κυρίως όμως σημαντικό επειδή περιγράφει ως εμπλεκόμενους   (σαν αυτουργούς ή σαν συν-αυτουργούς   ή σαν αδυνατούντες  ή σαν αδιαφορούντες) στελέχη και κυρίως αιρετούς σε κρίσιμα πόστα του δήμου μας. Και τα αποτελέσματα απεδείχθησαν καταστροφικά.
Από την ασυγχώρητα παντελή έλλειψη έστω και μιας ελάχιστης δράσης πολιτικής προστασίας κατά την πυρκαγιά στο Μάτι μέχρι την ελλιπέστατη αντιμετώπιση των αναγκών των πληγέντων.
(Ίσως γι αυτό δεν μπόρεσαν ακόμη να ζητήσουν την συγνώμη από τους επιζήσαντες)
Από την ‘’διαχείριση’’ στο ‘’θέμα ΧΥΤΑ’’ και πολλά άλλα που έχουμε ήδη αναφερθεί .
Σε αυτές τις εκλογές γνωρίζουμε ότι το βάρος της ευθύνης θα είναι μεγάλο.
Δεν ερχόμαστε μόνο για να καταδείξουμε την ανικανότητα και την κοντόφθαλμη ιδιοτέλεια του προηγούμενων.
Ερχόμαστε για να αναμετρηθούμε και να λύσουμε τα μεγάλα και τα πραγματικά προβλήματα του τόπου μας.

10/05/2019
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Σ. ΔΑΜΑΣΚΟΣ
B.Sc.(hons)mech.eng.,M.Sc.environmental eng.
διπλ.μηχαν/μηχ. Ε.Δ.Ε.

Κοινοποίησε το άρθρο:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Copyright © zwnews.gr. Designed by OddThemes