Τάσος Οικονομόπουλος: Για να μην χαθεί η τετραετία 2019-2023


Από την έντυπη έκδοση
Γράφει ο Τάσος  Οικονομόπουλος
Καθηγητής Ε.Κ.Π.Α. (ΔΕΠ)
τέως Καθηγητής ΑΤΕΙ Στερεάς Ελλάδος τμ. Λογιστικής - Χρηματοοικονομικής
Msc Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων

Οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν σε μια τέτοια κατάσταση είναι τρεις:
·         Οι Δήμοι δραστηριοποιούνται πλέον σε ένα οικονομικό περιβάλλον με λιγότερα χρήματα.
·         Αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Δήμων  με την εφαρμογή του νόμου «Κλεισθένη»
·         η εφαρμογή της απλής αναλογικής αλλάζει τη μέχρι σήμερα σχέση Δημάρχου και Δημοτικού Συμβουλίου.
Και ενώ αυτά θα συμβαίνουν, τα προβλήματα του Μαραθώνα  θα παραμένουν άλυτα, οι δε ανάγκες των πολιτών μεγαλώνουν και διαφοροποιούνται  σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
 Η οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα θα συνεχιστεί για πολλά ακόμη χρόνια, ενώ η κρατική επιχορήγηση σε σχέση με το παρελθόν είναι στο 60%. Επίσης η μείωση των εισοδημάτων  των δημοτών  δημιούργησε και άλλες κοινωνικές ανάγκες  που θα πρέπει να καλύψει ο Δήμος.
Όλα αυτά δημιουργούν μια νέα οικονομική πραγματικότητα για τους δήμους. Τώρα, πραγματικά το οικονομικό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε μια πλήρη αδράνεια και σε μια χαμένη νέα τετραετία.
Ο Νόμος «Κλεισθένης» δημιουργεί για τους Δήμους, αύξηση της γραφειοκρατίας, μεγαλύτερη παρέμβαση της κεντρικής Διοίκησης και μείωση της ευελιξίας που κάποτε είχαν. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ευελιξία να αντιμετωπίζονται τα προβλήματα των δημοτών.
Επίσης με το σύστημα της απλής αναλογικής ενδέχεται ο Δήμαρχος να μην έχει την πλειοψηφία των Δημοτικών Συμβούλων. Αυτή η πραγματικότητα θα οδηγήσει σε νέα φαινόμενα-καταστάσεις και κωλυσιεργήσεις.
Μπροστά στην κατάσταση αυτή, ο Δήμαρχος, θα πρέπει να έχει γνώσεις και εμπειρία ώστε να ξεπεράσει τα προβλήματα που περιεγράφηκαν.
Μια τέτοια προσωπικότητα είναι ο Νίκος Χατζηγιάννης.
Έχει όλο εκείνο το γνωσιακό και εμπειρικό υπόβαθρο για να αντιμετωπίσει αυτό το δύσκολο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Είναι αυτός που μπορεί  να διαμορφώσει μια νέα Οικονομική Στρατηγική που να στηρίζεται στη μείωση του κόστους λειτουργία του δήμου, στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του και στην παροχή εκείνων των υπηρεσιών που πραγματικά χρειάζονται οι δημότες μας.
Ο Νίκος Χατζηγιάννης  διαθέτει την τεχνοκρατική συγκρότηση,  ώστε να μπορεί να πείθει στο Δημοτικό Συμβούλιο για την ορθότητα των προτάσεών του. Με μια κουβέντα, να μπορεί να κατευθύνει το δημοτικό συμβούλιο και όχι να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του με συμβιβασμούς, πολιτικάντικες υποχωρήσεις και προσχηματικές συναινέσεις.
Στην όλη προσπάθεια θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία Τουριστικού Οικονομικού Πυλώνα που δεν θα είναι απλώς μια τουριστική επιτροπή αλλά μια νέα Τουριστική  Διεύθυνση ενταγμένη στο Οργανόγραμμα του Δήμου, ώστε όταν φεύγουν τα πρόσωπα  η δουλειά να συνεχίζεται. Έχω γράψει την τουριστική μελέτη του Δήμου Μαραθώνα (και επιστημονικά υπεύθυνος) που αφορά την Στρατηγική Τουριστικής Ανάπτυξης και Ολοκληρωμένο Σχέδιο Προτάσεων Τουριστικής  Ανάδειξης του Δήμου Μαραθώνα. Μια πρόταση που στηρίζεται στο φυσικό περιβάλλον στους ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ, στους ΑΓΡΟΤΕΣ και τους πολίτες του Δήμου μας. Έχουν καταγραφεί όλα τα τουριστικά θέλγητρα και σημεία όλων των πόλεων του Δήμου μας. Μπορούμε να αναπτύξουμε τα εξής είδη τουριστικού προϊόντος:
·         Αρχαιολογικό
·         Θρησκευτικό
·         Προσκυνηματικό
·         Περοπατητικό-πεζοπορκό
·         Αθλητικό
·         Ήλιος και Θάλασσα
·         Συνεδριακό κλπ
Η ακολουθούμενη πολιτική είναι η «Στρατηγική Διαφοροποίησης του τουριστικό μας προϊόντος».
 Ο Μαραθώνας πρέπει σταδιακά να αποκτήσει την δική του διακριτή τουριστική ταυτότητά του.
Παρόλες αυτές τις δυσκολίες, πιστεύω ότι ο Νίκος Χατζηγιάννης μπορεί να τα καταφέρει. Θα δημιουργήσει  μια γόνιμη τετραετία.
Θα είμαστε όλοι ΙΣΟΙ στους ΝΟΜΟΥΣ και τις ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

Το ΗΘΟΣ θα μας καθοδηγεί.

Κοινοποίησε το άρθρο:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

 
Copyright © zwnews.gr. Designed by OddThemes